• عنوان: آموزش سیستم عامل کاردانی به کارشناسی استاد سلامی
  • زمان دوره: 37 ساعت
  • مخاطبان: داوطلبان کنکور کاردانی به کارشناسی
بعد از خرید دوره، برای مشاهده ویدئوها وارد حساب کاربری شوید و روی گزینه "لایسنس‌های من" کلیک کنید.

سیستم عامل (OS) برنامه‌ای است که پس از بارگذاری اولیه در رایانه توسط یک برنامه بوت، تمام برنامه‌های کاربردی دیگر را در رایانه مدیریت می‌کند. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند به طور مستقیم با سیستم عامل از طریق یک رابط کاربری، مانند یک رابط خط فرمان (CLI) یا یک رابط گرافیکی (GUI) با سیستم عامل تعامل داشته باشند.

سیستم عامل کاردانی به کارشناسی
آموزش سیستم عامل کاردانی به کارشناسی استاد سلامی

چرا از سیستم عامل استفاده کنیم؟

یک سیستم عامل مزایای قدرتمندی برای نرم افزار کامپیوتر و توسعه نرم افزار به ارمغان می‌آورد. بدون سیستم عامل، هر برنامه کاربردی باید رابط کاربری خود و همچنین کد جامع مورد نیاز برای مدیریت تمام عملکردهای رایانه مانند ذخیره سازی دیسک، رابط‌های شبکه و… را شامل شود. سیستم عامل روشی برای تعامل با سخت افزار بدون نیاز به دانستن جزئیات در مورد سخت افزار را فراهم می‌کند.

تا زمانی که هر برنامه به منابع و خدمات یکسانی دسترسی دارد، سیستم عامل می تواند تقریباً به هر تعداد از برنامه‌ها سرویس دهد. این امر میزان زمان و کدگذاری مورد نیاز برای توسعه و اشکال‌زدایی یک برنامه را بسیار کاهش می‌دهد، در حالی که اطمینان می‌دهد که کاربران می‌توانند سخت افزار سیستم را از طریق یک رابط مشترک و کاملاً درک شده کنترل، پیکربندی و مدیریت کنند.

سیستم عامل‌های دسکتاپ شامل موارد زیر است:

 ویندوز

سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت است که یک استاندارد واقعی برای رایانه‌های خانگی و تجاری است. سیستم عامل مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی که در سال 1985 معرفی شد، از آن زمان تاکنون در نسخه‌های بسیاری منتشر شده است و در حال حاضر آخرین نسخه آپدیت شده ویندوز 11 می‌باشد.

 Mac

Mac  که مخفف Macintosh Operating System است، نام تجاری سیستم‌عامل‌های دارای واسط گرافیکی کاربر است که توسط شرکت Apple برای کامپیوترهای مکینتاش توسعه داده شده‌اند. سیستم‌عامل Mac عموماً به خاطر دارا بودن رابط گرافیکی خوب مشهور شده‌است. این سیستم‌عامل برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ عرضه شد.

 یونیکس

یک سیستم عامل چند کاربره است که برای انعطاف پذیری و راحتی بیشتر طراحی شده است. یونیکس که در ابتدا در دهه 1970 توسعه یافت، یکی از اولین سیستم عامل هایی بود که به زبان C نوشته شد.

 لینوکس

یک سیستم عامل شبیه به یونیکس است که برای ارائه یک جایگزین رایگان یا کم هزینه به کاربران رایانه شخصی طراحی شده است. لینوکس به عنوان یک سیستم کارآمد و سریع شهرت دارد.

سیستم عامل مهمترین نرم‌افزار در کامپیوتر است و بعد از روشن کردن کامپیوتر، سیستم عامل اولین چیزی است که با آن مواجه می‌شوید. در این دوره با مفاهیم و مباحث درس سیستم عامل کاردانی به کارشناسی آشنا می‌شوید تا هرچه بهتر برای کنکور کاردانی به کارشناسی آماده شوید.

دوره سیستم عامل کاردانی به کارشناسی استاد سلامی

سرفصل‌های دوره:

  • مفاهیم اولیه سیستم عامل
  • انواع سیستم عامل
  • مفهوم و حالت‌های پردازش 
  • الگوریتم‌های زمان‌بندی CPU
  • مدیریت حافظه
  • صفحه‌بندی و قطعه‌بندی
  • حافظه مجازی و الگوریتم‌های جایگزین صفحه
  • بن‌بست

برای مشاهده دوره نکته و تست سیستم‌عامل استاد سلامی کلیک کنید.

ساعت دوره: 37 ساعت

برای دریافت مشاوره رایگان کنکور با شماره‌های 88922915-021| 88809039-021 تماس بگیرید و یا به تلگرام مجموعه به شماره: 09384361587 پیام بدهید.

ما اینجاییم که تا انتهای مسیر همراه شما باشیم، در کنار هم تجربه کنیم، بیاموزیم و رتبه برتر شویم.

نظرات

متوسط امتیازات

0
قیمت اصلی 504,000 تومان بود.قیمت فعلی 388,000 تومان است.
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0